
Pro nabídku svého sezónního a akčního zboží začínají online obchodníci více využívat cashback portály. Uvědomili si, že prodej s provizí je pro ně výhodný, a zároveň je to způsob, jak mohou odměňovat své zákazníky vyšší slevou. Slevy získávají zákazníci v podobě peněz, které dostanou zpět od obchodníků nabízejících cashback za zakoupené zboží. Provize se obvykle pohybuje v jednotkách procent z částky, za kterou zákazníci nakoupili, a je potom do několika hodin až dní připsána na jejich účet.
Tento způsob nákupu je již zavedený zejména u zákazníků slevových webů (Slevomat.cz, Slevopolis.cz, Vykupto.cz, Mydeals.cz atd.), kde provize dosahují až 15 % z ceny zakoupeného zboží a služeb.
V květnu bude výše takto vrácených peněz za sezónní zboží dosahovat u některých internetových obchodů až 4 % z utracené částky. Jedná se například o velké online obchody Mall.cz, Kasa.cz, Eproton.cz, ale i menší specializované obchody jako Rucni-naradi.cz, Ratanobchod.cz. Slevy lze v některých případech i sčítat nebo získat slevu z již zlevněného zboží.
„Snažíme se ušetřit peníze lidem, kteří často nakupují na internetu. Nabízíme úsporu za nákup kompletního sortimentu zboží ve více než dvou stovkách českých e-shopů. Tento měsíc očekáváme další nárůst využívání naší cashback služby o 40 %,“ říká Martin Papoušek ze společnosti Retail Info, který se stará o web VratnePenize.cz.